lördag 25 juli 2009

festivalspelningar

Det sammanföll sig så bra (välplanerat) att det var festival samtidigt som jag var för mitt studiebesök. Det innebär massor med festivalvänner som finns på plats och massor med kramar.

Det här var första festivalen nånsin jag inte har jobbat, försökte förra året med det gick ingetvidare. Det kändes ovant att inte ha någon uppgift, bar nån skylt och vaktade en grind korta stunder som sällkap, men en festival helt utan beodrade arbetsuppgifter.

Det gav som resultat att jag för första gången lyckades se 2 hela spelningar på festival.

Först Miss Li, som jag gillat sen några år tillbaka. Vet inte vem som tipsade mig eller om jag bara på nåt sätt snubblade över henne. Spelningen var grymt bra, energi och glädje som smittar och texter som talar.

Senare på kvällen, efter några öl med trevligt sällskap var det Salem som gick på scenen. Har inte direkt lyssnat på honom, men det som jag tidigare hört har jag gillat. Önskade att jag hade haft en bra kamera där jag stod stage left för ovanlighetens skull på utsidan av scenstaketet. Hade kunnat bli några riktigt härliga bilder när Helsingborgsvinden tog tag i den krulliga kalufsen och samtidigt målade vackra mönster med röken från rökmaskinen över scenen. Publiken var nöjd och det var en mycket mysig sista spelning på kvällen.

Inga kommentarer: