lördag 20 juni 2009

midsommar picknick

När semestern började för mig i trosdags drog jag iväg ner till skåne, närmare bestämmt Lund för att träffa "Lillebror". Sällan mår jag så bra som när jag åker tåg, och det gav ju goda föruttsättningar för att miljö ombytet skulle förbättra den senaste tidens låga humör. Miljöombytet var bra iaf tillfälligt.

Vi bakade jordgubbstårta när jag kom dit för det visade sig att midsommar skulle bjuda på en picknick med hela "kollektivet". PÅ midsommar bar det iväg, i solsken men tyvärr ingen sommarvärme till picknick platsen där det skulle bjudas på traditionellt firande med stång och hela baletten eller iallafall groddans. Men ett fel i programmet gjorde att vi flydde fältet när regnet kom och struntade i dans och stång. Men det gjorde inte mig något, hade trevligt iaf och han slänga ihop en krans.

Inga kommentarer: