tisdag 9 juni 2009

Fryser

Min lägenhet är kall. när jag i söndags kom hem hade jag jättesvårt att få upp värmen. Igår ringde jag fastighetsskötaren som meddelade mig att många hade samma problem, men att hon inte kunde slå på värmen då ägaren bestämt att 1 juni ska den vara avstängd, var är flexibiliteten i vårat samhälle??Hon hänvisade mig att ringa fastighetsägaren, men tror ni han svarade eller ringde tillbaka.. NÄ. I natt sov jag i vardagsrummet på soffan, då det är 14 grader i mitt sovrum och vardagsrummet håller en grad högre. Så dubbla täcken, pyjamas, duntofflor och värmedyna samt Ninja använde jag för att hålla mig någorlunda varm. Man är inte sugen på att kliva upp på morgonen kan jag lova.

1 kommentar:

Hanne sa...

dokumentera temperaturen. håller det sig så kallt kan du få hyresreduktion. Det finns rekommendationer på att hyreshus ska hålla 18 grader. ingen lag, men starka direktiv...