tisdag 3 november 2015

epiphany

Förra veckan hade jag 3 insikter jag reflekterade över, men nu när jag skulle skriva om det kan jag för världen inte komma på fler än en. Den handlade om saker som gjorde mig lugn och trygg, både väntat och oväntat. Först och främst hade jag nog bara glömt hur bra det känns att vila huvudet på en bröstkorg och höra andetag och pulsslag, grymt rofyllt och lugnande. Puls och andning är ju annars så kopplat till jobbet kanske därför jag glömt, man tar puls, känner på om det är regelbundet eller inte, man bedömer andningen, instruerar andningsteknik, andningsträning och sekretmobilisering. Andra saken var mer otippad, handlar om doft, vilket i och för sig inte är så konstigt, men att det var just kombinationen av inpyrd cigarettrök med herrparfym var destomer överraskande. Har försökt att tänka tillbaka om jag kopplar detta till något särskilt, kanske när jag var liten men har inte hittat nåt som förklarar att det ingav en trygg känsla.

Inga kommentarer: