tisdag 11 januari 2011

smeknamn

Det har gått inflation på smeknamn. Eftersom mitt namn är kort och ingen annan hette det samma under skolåren så det fanns ingen orsk för att hitta på något annat. Farfar har ett smeknamn som jag tror han återanvänder på alla barnbarn, och det tycker jag är fint.
Under gymnasiet etabelerades inte heller något smeknamn som fastnade, men Cering jobbade hårt med att rimma med vännernas namn.
Under en av festivalerna en sommar såg jag till att få mig ett smeknamn, mest för att det var praktiskt då en annan tjej hette likadant, Ell fick det bli. I festivalkretsar håller det i sig ibland och ibland inte.
Senaste veckan har jag blivit kallad allt från "åkerspöke" till "flicksnärta" till snutte puman" väntar med spänning på vad som fastnar i längden.

Inga kommentarer: