söndag 24 januari 2010

BPPV

I morse när jag la mig i sängen igen började världen snurra. Obehagligt var det minsann. Maten smakade inte och jag kände mig lätt illamående. Diagnostiserade mig själv med gordartad lägesyrsel. Inga konstigheter, symtomen stämde bra, rotatorisk, hastigt debuterande yrsel vid lägesändring, med attacker om kring 30 sek, och viss latens. Det kan man ju lätt behandla tänkte jag, och utsatte mig själv för en manöverbehandling. Fick ett kraftigt sympaticus påslag med kallsvettning och ökad andningsfrekvens. När detta var avklarat blev jag rejält dålig, kanske var pga yrseln eller nåt annat, men fick iaf feber, mådde jätteilla, fick springa på toa, kunde knappt röra mig och kräktes samt hade huvudvärk. Var som utslagen i flera timmar. lyckades tillslut iaf rycka upp mig och fick skjuts till bussen och kunde ta mig hem. Har fortfarande frossa till och från och huvudvärk.

Inga kommentarer: