måndag 2 november 2009

Got fangs

Fanns flera alternativ för helgens bravader men slutligen blev det Malmö som gick segrande ur kampen. Lördag kring 15 landade jag på stationen och lillebror hade misslyckats med att ställa om klockan(?) så jag fick lite lägre väntetid. Gick en sväng, och på torget stod det ett pariserhjul uppställt, konstigt burkar ju vara en scen *ler*
Iväg till festlokalisationen och utstyrslig inleddes. Spetsade hörntänderna och en rejäl dos 2 år gammalt clownsmink applicerades både på mig och lillebror.
Introduserade traditionen att tillverka spel för att få fart på festen.
Så småningom blev det Debaser iaf och var man utklädd blev det billigare.
Många seriöst utklädda fanns där, och det var även någon serietecknar grej, så några av dessa fick i uppgift att rita på tröjjor vilka sedan lottades ut. Jag vann minsann en.
Bekantade mig även med en trevlig grabb med dåligt lokalsinne, efter en lång diskussion om i vilken riktning centralen låg, gick jag segrande i kampen efter att vi frågat en inföding.
En borttappad tand och en kvarglömd korsett belv resultatet på det hela.

Inga kommentarer: