söndag 25 oktober 2009

sömnsvårigheter

Hur var det nu man gjorde för att sova sådär gott och hårt som jag brukar. Sömnbrist trots en extre timma tillgodo. Natten till fredag kund jag inte alls somna, vände och vred, försökte räkna får och allt det där, men sömnen ville inte komma. Natten till lördag delade jag säng med en 4- åring, och denna är lika vild sovande som vaken. Hon sov på tvären, längden med fötterna upp mot väggen och armarna i mitt ansikte. Natten till söndag fanns alla förutsättningar för bra sömn, hade fått massage och sett massa film, men ack nej. Endera var det för varmt eller för kallt, eller så var det obekvämt i skarven, ont i ryggen och ovant med sovsällskap. Sova gott lyckades jag iaf inte med. Vaknade tidigt när jag hade möjlighet till en timmas extra sömn. Typis!

Inga kommentarer: