måndag 14 september 2009

Borås, som att komma hem

Haft en fullspäckad helg. Första anhalten Borås. Blev avsläppt och kände att jag var tillbaka, en skön känsla av igenkännande spred sig i kroppen, fötterna gick av sig själv på bekanta gator. Gick till Bakgården för en fika med fröken Cirkus, som jag inte sett på mycket länge.

Efter det en kort promenad genom stan innan jag tog mig upp till bror med familj på kortvisit. Det blev förlust på WII och färden drog mig i taxi vidare till nästa kompis. Han hade glad i hågen fått i sig en flaska vin redan innan jag kom dit. Ytterligare en gammal vän ansluter och herr "jag är glad i vin" får bäddas ner innan vi ger oss ut på stan.

Planen hade för mig varit att besöka Trägårn, stammishaket. Men för få personer hade gjort att krögaren beslutat att stänga tidigare. Fick iaf se ett bekant ansikte utanför. Blev ett annat ställe innan det var dax för säng.

Gillar Borås, och inte regnade det.

Inga kommentarer: