onsdag 28 januari 2009

Ume

Umeå tur och retur är ingen barnlek. Gissa om jg är trött. I söndags 16.00 bar det av mot norr. Måndag morgon efter en skakig resa och dålig sömn ( man vet att man sover dåligt när timmarna mellan 02.00 och 05.00 är långsamma) kom jag till ett mörkt och snöigt Ume.

En rask promenad senare har jag lyckas lokalisera vårdvetarhuset i anslutning til NUS(Norrlands universitets sjukhus). Där okuperar jag en soffa fram till 11.00 när det är kursstart. 2 dagar med seminarier, föreläsningar och gruppdiskutioner, en hotell natt och sen var det till att vänta igen, framtill 20.58.

Startade på ett café. Där servitrisen glömde min bagel, så jag fick vänta en evighet, och han nästan bli hungrig och grinig. Men det vägdes upp av god varm choklad och grymt bra musik.Nåt jazzaktigt. Tyvärr var tjejen som jobbade iväg när jag bestämde mig för att gå, så kunde inte fråga vad det var för skiva.

Så blev det äntligen dax att åka. Mellanslafen är inte alls lika bra som överslafen fick jag erfara på vägen nedåt igen, trångt. Byte i Stockholm precis som på vägen upp. Somnade gott efter Linköping. Hade dreglat rejält på min tröja när jag vaknade och såg skräckslaget att klockan var över ankomst tid till Nässjö. Som tur var vi lite sena och jag hade inte missat min hållplats. 11.12 rumlar jag av bussen och knallar in på jobbet för att något senare sätta mig på ett möte.

Gäsp.

Inga kommentarer: